روش مونالیزا تاچ چیست؟

مونالیزا تاچ یک روش نوین برای درمان علائم آتروفی وولوواژینال است که ممکن است شما نیز به آن مبتلا باشید. در این روش از لیزر CO2 فراکشنال )به وسیله پروب واژینال( برای احیای سلولهای بافت واژن (مخاط) استفاده می‌شود، به این ترتیب سلولهای واژن به تولید بیشتر کلاژن، الاستین، عروق و رطوبت تحریک می‌شوند. همچنین لیزر توسط یک پروب ولو به ناحیه وولو تابیده می‌شود.

چرا خانم ها در مورد روش مونالیزا تاچ صحبت می‌کنند؟

درست مثل شما، بسیاری از زنان پس از یائسگی، تغییرات ناشی از کاهش میزان هورمون استروژن را تجربه می‌کنند که می‌تواند به شیوه غیر منتظره‌ای بر کیفیت زندگی آنها تاثیر بگذارد. این تغییرات هورمونی می‌تواند باعث آتروفی وولوواژینال (سندرم دستگاه ادراری تناسلی یائسگی) شود که علائم آن عبارتند از:

• خشکی واژن
  • سوزش واژن
  • خارش واژن
  • مقاربت دردناک(دیسپارونیا)
  • سوزش ادرار (دیس اوری)
  • ناراحتیولو
  • عفونت لیکن اسکلروز
  • درد دهانه واژن (وولودینیا)

آیا در مورد روش مونالیزا تاچ، مطالعات بالینی انجام شده است؟

روش مونالیزا تاچ در بیش از 8 تحقیق بالینی، مورد مطالعه قرار گرفته است.

علاوه بر مطالعات بالینی، روش مونالیزا تاچ تنها درمانی است که داده‌های هیستولوژیک آن (بافت شناسی) منتشر شده است.

در کدام مراکز این روش ارائه می‌شود؟

روش مونالیزا تاچ، سریع، ایمن و ساده است که می‌تواند در مطب پزشک انجام گیرد. این روش معمولا" توسط یک متخصص ژینکولوژی (متخصص بیماریهای زنان)، متخصص اورو ژینکولوژی، یا یک متخصص اورولوژی اجرا می‌شود.

انجام این روش چگونه است و چه احساسی دارد؟

این روش که در مطب و به صورت سرپایی انجام می‌شود، تقریبا" بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی است و معمولا" کمتر از 5 دقیقه انجام می‌شود.

با این روش چند جلسه درمان لازم است؟

بیماران با 3 جلسه درمان 5 دقیقه‌ای در مطب، تحت درمان واژن قرار می‌گیرند، که فاصله بین دفعات مراجعه، شش هفته خواهد بود. برای درمان ولو، بیماران پنج جلسه درمان با فاصله شش هفته خواهند داشت.

چه زمانی می‌توان نتایج آن را مشاهده کرد؟

بسیاری از بیماران پس از درمان اول احساس بهبودی خواهند کرد، اگر چه این روش مستلزم 3 جلسه درمان 5 دقیقه‌ای است که به طور کلی در طی یک دوره 12 هفته‌ای انجام خواهد شد..

نتایج آن تا چه مدت باقی خواهد ماند؟

پس از شروع درمان، بیماران باید جهت حفظ نتیجه  درمان خود برای مراجعه سالانه آمادگی داشته باشند(پزشک در صورت نیاز، برنامه‌ای برای پیگیری درمان شما تعیین خواهد کرد.)

پس از انجام این عمل چه محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت؟

پس از عمل، بیماران می‌توانند به فعالیتهای عادی خود بازگردند، اما باید 2-3 روز از فعالیت جنسی خودداری کنند. پزشک پس از عمل یک رژیم مناسب برای شما مقرر خواهد کرد.

چه کسانی برای انجام روش مونالیزا تاچ مناسب هستند؟

روش مونالیزا تاچ برای زنانی که در دوران یائسگی به سر می‌برند، و همچنین برای زنانی که در حال تجربه علائم بعد از یائسگی ناشی از هیسترکتومی و یا درمان سرطان سینه هستند، مناسب می‌باشد.

چگونه می توان یک پزشک در منطقه خود یافت که روش مونالیزا تاچ را ارائه می‌دهد؟

برای جستجوی پزشک معالج با این روش در کشور خود. بر لینک زیر کلیک کنید:

bt

هزینه انجام این روش چقدر خواهد بود؟

هزینه این روش برای درمان کامل واژن از 900 تا 2500 یورو متغیر است. بیماران باید برای اطلاعات در مورد هزینه‌های خاص درمان با پزشک معالج خود تماس بگیرند.

آیا انجام این روش برای زنان مبتلا به سرطان سینه بی‌خطر است؟

بله، درمان با روش مونالیزا تاچ یک گزینه عالی و بسیار مناسب برای بیمارانی است که قادر به درمان با استروژن نبوده، و یا مایل به آن نیستند.

روش مونالیزا تاچ – شما نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.