عملکرد و مزیت‌های دستگاه مونالیزا تاچ

لیزر مونالیزا تاچ یا لیزر واژن یکی از روش‌های نوین غیر جراحی برای درمان آتروفی واژن است که از سال 2013 تاکنون توسط متخصصین زنان و زایمان توصیه می‌شود و به کار می‌رود. این دستگاه با انجام یک پروسه‌ی 5 دقیقه‌ای بر روی دیواره‌ی واژن، می‌تواند اثرات آتروفی واژن را درمان کند. لیزر مونالیزا تاچ موجب تحریک کلاژن‌سازی در واژن، تکثیر سلول‌ها در ناحیه واژن و بازسازی دیواره واژن و افزایش خونرسانی به این ناحیه می‌شود.

درمان با لیزر مونالیزا تاچ در مقایسه با روش‌های معمول و قدیمی ‌برای درمان آتروفی واژن، مزایای بسیار زیادی دارد. این روش بر خلاف روش‌های معمول به جای برطرف کردن علائم ناشی از آتروفی واژن به درمان علت اصلی این مشکل می‌پردازد. نتایج حاصل از این روش تاثیر بسیار طولانی و ماندگارتری نسبت به روش‌های قبلی دارند. لیزر مونالیزا تاچ برای کسانی که قادر به انجام روش‌های دیگر برای درمان آتروفی واژن خود نیستند، گزینه‌ی بسیار مطمئن و مناسبی است.

چگونگی عملکرد لیزر مونالیزا تاچ

لیزر مونالیزا تاچ روشی است که بر پایه‌ی سال‌ها تلاش و تحقیق در زمینه‌هایی مانند پوست و زیبایی و داروشناسی ابداع شده است و روشی موثر برای تحریک سلول‌ها به بازسازی، و درنتیجه درمان آتروفی واژن است.

لیزر مونالیزا تاچ موجب تحریک بدن به ساخت کلاژن در زیر جداره‌ی واژینال، تکثیر سلول‌های جدید در دیواره واژن و افزایش خونرسانی به این ناحیه می‌شود. ظرف مدت 30 روز پس از انجام درمان، بافت کاملا جدیدی در واژن تشکیل می‌شود که لایه مخاطی محافظ، آن را کاملا پوشانده و محیط واژن در حالی که خاصیت ارتجاعی خود را بازیافته است، کاملا هیدراته و مرطوب خواهد بود.

لیزر مونالیزا همچنین تعادل PH محیط داخلی واژن را به حالت طبیعی باز می‌گرداند و بدین ترتیب علت اصلی آتروفی، خشکی، سوزش و خارش  واژن را حل می‌کند. تمامی‌این اثرات بدون احساس هیچ گونه درد و عوارضی به دست می‌آیند. علاوه بر این به علت ایجاد برخی تغییرات در ساختار واژن، ممکن است انجام درمان با لیزر مونالیزا، لزوم انجام سایر جراحی زیبایی واژن مانند لابیاپلاستی و واژینوپلاستی را از میان ببرد.

در این روش با تاباندن لیزر CO2 به دیواره‌ی واژن، سلول‌های تولید کننده کلاژن تحریک می‌شوند و روند کلاژن‌سازی در داخل واژن دوباره شروع می‌شود که موجب بازسازی بافت درونی واژن و تشکیل دوباره لایه‌ی مخاطی می‌شود. بنابراین با تاثیر لیزر واژن بر بافت واژن با روشی کاملا ایمن و بدون درد، عملکرد دستگاه تناسلی بهبود می‌یابد و همچنین مشکلات مربوط به سوزش ادرار، بی اختیاری ادرار و احساس فوریت برای ادرار، درمان خواهد شد.

هر چند روند بازسازی کامل دیواره‌ی واژن چند هفته طول می‌کشد اما تاثیرات لیزر بر بافت داخلی واژن بلافاصله بعد از اولین جلسه درمانی نیز کاملا محسوس است.

جلسه درمانی (روش درمان)

در طی جلسه درمانی ابتدا سر پروب لیزری دستگاه مونالیزا تاچ در واژن قرار داده می‌شود و لیزر به دیواره‌ی واژن تابانده می‌شود. در این حین بیمار احساس مبهمی ‌مانند لرزش را در واژن خود احساس می‌کند. تاباندن لیزر به دیواره‌ی واژن تنها 5 دقیقه طول می‌کشد. البته کل جلسه درمانی با احتساب زمان صرف شده برای اقدامات قبل و بعد از درمان، 30 دقیقه طول می‌کشد.

نتایج فوری و ماندگار

• سه جلسه درمان 5 دقیقه‌ای با فواصل 6 هفته‌ای
  • درمان سرپایی در کلینیک
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • کمترین عوارض جانبی
  • عدم نیاز به ریکاوری بعد از درمان
  • بهبود علائم بعد از اولین جلسه درمانی
  • نیاز به چکاپ‌های بعدی فقط برای یکبار در سال

تنها اقدام لازم بعد از درمان، عدم مقاربت جنسی تا 5 روز است.

لیزر مونالیزا تاچ برای چه کسانی مناسب است؟

لیزر مونالیزا تاچ، روشی بسیار موثر برای تنگ کردن دیواره‌ی واژن و جوانسازی واژن زیبا است. این روش طیف وسیعی از مشکلات بعد از زایمان و مشکلات ناشی از یائسگی را برای بانوان حل کرده است. البته لازم به ذکر است که روش تنگ کننده واژن مونالیزاتاچ برای تمامی زنان مناسب نیست. هر یک ا ز بیماران لازم است ابتدا با پزشک متخصص جلسه‌ی مشاوره داشته باشند تا قبل از انجام لیزردرمانی، معلوم شود که این روش می‌تواند برای آن‌ها مناسب باشد یا خیر؟

لیزر مونالیزا تاچ، یک روش درمانی موثر برای زیبایی واژن افرادی است که به خشکی و خارش واژن دچار شده‌اند. این روش کاملا ایمن و بدون جراحی است و جایگزین مناسبی برای روش‌های هورمون درمانی برای درمان خشکی واژن می‌باشد.

مشکلات زنان در این زمینه عبارتند از آتروفی واژن، خشکی واژن، شل شدن دیواره‌ی واژن، بی اختیاری ادرار و احساس فوریت در ادرار، مقاربت دردناک و عفونت مکرر مجاری ادرار.

مزایای لیزر مونالیزا تاچ چیست؟

بیمارانی که به این روش درمان شده‌اند، گزارش داده‌اند که سطح زندگی زناشویی و روابط جنسی آن‌ها و میزان رضایت آن‌ها از رابطه جنسی پس از درمان، پیشرفت چشمگیری داشته است و میزان تنگ بودن واژن و مرطوب بودن آن بسیار بهبود یافته است.

مزایای ویژه‌ی این روش درمانی عبارتند از: بهبود بافت جداره‌ی داخلی واژن، تنگ كردن واژن و جوانسازی بافت آسیب دیده و حساس واژن.

این روش می‌تواند با تنظیم PH داخلی واژن، مشکل عفونت‌های مکرر مجاری ادرار را برطرف کند. بازسازی میزان اسیدی بودن محیط داخلی واژن و بازسازی بافت دیواره‌ی واژن، منجر به افزایش میزان رطوبت داخلی واژن می‌شود.

در بسیاری از بیماران به‌کارگیری روش لیزر مونالیزا تاچ می‌تواند در درمان بسیاری از مشکلات ناشی از سن یائسگی در زنان از جمله احساس فوریت در ادرار، مقاربت جنسی دردناک، آتروفی و عفونت قارچی واژن، عفونت مکرر ادرار و خارش و سوزش واژن، موثر باشد. همچنین روش HRT (که به عنوان هورمون درمانی، هورمون تراپی یائسگی و روش جایگزینی استروژن نیز شناخته می‌شود) از هورمون‌های زنانه (استروژن و پروژسترون) برای درمان علائم شایع یائسگی و پیری استفاده می‌شود.

این روش در تمامی ‌موارد نمی‌تواند جایگزین روش‌های هورمون درمانی و عمل جراحی واژن باشد اما در بسیاری از موارد روش جایگزین بسیار ایمن و بدون عارضه‌ای برای درمان مشکلات واژینال محسوب می‌شود.

نتایج درمان

روش لیزر مونالیزا تاچ اولین بار در سال 2013 در استرالیا انجام شد و طی دو سال بیش از 5000 بیمار به کمک این روش درمان شدند. بازخوردی که پزشکان استرالیایی از این روش درمانی گزارش کرده‌اند، بسیار مثبت بوده و سطح انتظارات آن‌ها از نتایج این روش درمانی را روز به روز بالا برده است.  بسیاری از بیمارانی که با روش لیزر مونالیزا تاچ درمان شده‌اند، اظهار کرده‌اند که این روش زندگی آن‌ها را دگرگون کرده است.

لیز مونالیزا تاچ به عنوان روشی موثر در درمان بسیاری از مشکلات آتروفی واژن شناخته شده است.